C-vitamin hiánya halált okoz

Már gyerekkorunk óta azt szajkózzák, hogy C-vitamint kell szedni, tehát képben kell, hogy legyünk . De valóban így van ez?

Az interneten, könyvtárakban, szakfolyóiratokban, de gyógyszertári szórólapokon is rengeteget információ áll rendelkezésre a C-vitaminról. Ennek ellenére rengeteg az esze-veszett hülyeség. Hülyeség, mert olyan tévhitet terjeszt, amiért az emberek nem használják, vagy nem úgy használják ezt a vitamint, mint ahogyan azt kellene.

Ezeket a hülyeségeket szeretném most korrigálni, nézzük meg szép sorjában.

Miért van szükség C-vitaminra?

 

Először is azért, hogy ne legyünk skorbutosok. Ne hulljon ki a fogunk, ne menjen tönkre az érrendszerünk és Ne haljunk meg. Ugyanis a C-vitamin egy alapvető fontosságú vitamin az életünkben.

C-vitamin nélkül nincs élet.

1-2 hónap és C-vitamin hiányában minden emberi szervezetnek vége van, azaz elpusztul, életképtelen lesz. Ezt valamikor a 15. században kezdték felismerni, amikor beindult a hajózás , a kontinensek felfedezése és az ezzel járó kereskedelem. A hosszabb hajó utakon a tengerészek egy része megbetegedett és egy bizonyos száma pedig el is pusztult a hosszú hajó út során.
Nézték, hogy mi ez a furcsa betegség, ami különböző fertőzésekkel, majd vérzéssel halált okoz. Már abban az időben rájöttek, hogy van ennek ellenszere, de a gyatra kommunikáció miatt, csak évszázadok múlva jöttek rá a hajósok, hogy mit kell magukkal vinni, hogy elkerüljék ezt a különös betegséget – a skorbutot. A skorbut a C-vitamin hiány következtében alakul ki.

Kolumbusz idejében nem volt ilyen jellegű megbetegedés, mert a hajó raktárosa, rengeteg savanyított zöldséget és tartósított gyümölcsöt vitt magával az útra. Ezt ették a hajósok és nem alakult ki náluk a C-vitmin hiány.

Később, amikor már ez a raktáros hajóskapitány volt, elfelejtett szólni a raktárosának, hogy gondoskodjon a savanyított zöldségekről é a tartósított gyümölcsökről. Ennek következtében a legénység jelentős része skorbutos lett és el is pusztul a hosszú út folyamán. Ilyen gyenge volt a kommunikáció és a következtetések.
Egészen a 19. század elejéig, amikor híre ment, hogy a citrusfélék megelőzik a skorbut problémát.

Kijelenthetjük, hogy a C-vitamin nagyon fontos az életünk szempontjából. Egyrészt, mert részt vesz különböző anyagcsere folyamatokban, amivel segíti a kollagén szintézisét. Ugyanis C-vitamin nélkül nincs kollagén szintézis.
A kollagén egy strukturális fehérje, amely különböző szövetekben vesz részt felépítő anyagként a szervezetünkben, mint pl. a porc, csont, haj, bőr és köröm felépítésében is jelentős szerepet játszik. Ezen felül az érfalak felépítésében. Ebből kifolyólag C-vitamin hiányakor előfordulhatnak hosszabbtávon kialakuló különböző szív-érrendszeri problémák is, min az érelmeszesedés.

Mindemellett nagyon komoly antioxidáns a C-vitamin, gátolhatja különböző rákos folyamatok beindítását. Sok esetben sikerül megelőzni ezeket a problémákat, de blokkolhatja a kialakult daganatok fejlődését is.
Nagyon fontos szerepet játszik az immunrendszer működésében és a fehér vérsejtek aktivitásában.

Többek között a C-vitamin hiánya miatt is fordultak elő fertőzéses megbetegedések annak idején, a hosszú hajóutakon és haltak meg az emberek a fertőzésben.

Milyen mennyiségben van szükségünk C-vitaminra?

A napi ajánlott mennyiség 60-80 mg, ami csak annyira elég, hogy ne látszódjon rajtunk, hogy skorbutosok vagyunk. Ne vérezzen komolyabban az ínyünk, ne hulljanak ki a fogaink, de… De ahhoz, hogy az anyagcsere folyamataink optimálisan működjenek, ahhoz abszolút kevés. Az állandó dilemma, hogy mennyi legyen az optimális C-vitamin fogyasztás, hogy jól működjön a szervezet?

Kiindulásképpen használjuk az állatok C-vitamin termelésének a mennyiségét, mert az állatok képesek a C-vitamin szintetizálására a szervezetükön belül. Kivéve főemlősöket, emberszabású majmokat, néhány denevér fajtát, tengeri malacot és az embert. Az ember nem tud C-vitamint szintetizálni, mert az a génje inaktív.

Az állatok 2 – 9 gramm ( 2 000 – 9 000 mg) C-vitamint termelnek naponta, hogyha felszoroznánk ezt egy 70 kg ember testsúlyára mérve. Tehát, ha ez a mennyiség szükséges az állatoknak, akkor miből gondoljuk, hogy nem szükséges az embernek. Arról nem beszélve, hogy a kecske kb 14 -15 000 mg C-vitamint termel napi szinten, amellett, hogy rengeteg zöldet eszik, amiben szintén van C-vitamin.

Tehát nyugodtan megállapíthatjuk, hogy az ajánlott napi 60 – 80 mg mennyiség az kevés.

De akkor mennyi szükséges az embernek, hogy az anyagcsere folyamatai jól működjenek?

Ez a mennyiség kb. 30 mg testsúly kilogrammonként, ami annyit jelent, hogy egy 70 kg embernek közel 2 000 mg kell fogyasztania, egy 100 kg-nak már 3 000 mg. De még nem beszéltünk extra teljesítményekről. Aki pl. rendszeresen sportol, igénybe veszi a szervezetét, folyamatosan blokkolnia kell a szabadgyököket a szervezetében, hogy ne indítsanak el káros folyamatokat, akkor ennek a mennyiségnek akár többszörösére is szüksége lehet.

 

Figyelem, ha nem viszünk be elég C-vitamint, akkor egy deficitet alakítunk ki a szervezetünkbe. Olyan ez, mint a pénzzel való gazdálkodás. Ha nem keresünk elegendő pénzt, akkor ki tudjuk pl. fizetni az élelmiszert, esetleg a lakbért, de a rezsire mindig kölcsönt kell kérni. Ez a kölcsön halmozódik, egyre több lesz, majd egyszer csak jön a kölcsönadó és visszakéri a pénzt. A szervezetnél pedig úgy nyilvánul meg, hogy a szervezet azt mondja, már nem tud működni ilyen C-vitamin deficittel és előjönnek a betegségek.

 

Lehetnek ezek különböző daganatos problémák, szív-érrendszeri gondok vagy netán agyi történés. És csodálkozunk, nem tudjuk, hogy miért van ez. Pedig ez azért van, mert az elmúlt években, évtizedekben jóval kevesebb C-vitamint vittünk be a szervezetbe, mint amire szüksége volt. Ezzel létre hoztunk egy nagyon komoly deficitet.
Különböző enzimatikus folyamatok nem mennek végbe teljes mértékben, különböző anyagcsere maradékok és különböző vegyületek felhalmozódnak, a szervezetbe. A szervezet már nem képes ezzel megbirkózni és ekkor üt be a krach.

De melyik jobb C-vitamin?

• szintetikus
• természetes

 

A piacon kapható készítmények kb. 99%-a szintetikus C-vitamin. Ezért egy picit rendet kell tenni a fejekbe, mert a szintetikusról mindenkinek az jut az eszébe, hogy ez olyan, mint a műanyag zacskó vagy egy flakon. Hát nem. Az műanyag. A szintetikus C-vitamin, pedig azt jelenti, hogy elő tudjuk állítani ugyanazt az anyagot, mint ami a természetben előfordul. Tehát szintetikusan ugyanazt az L-aszkorbinsavat (C-vitamint) állítjuk elő, mint ami a természetben is található.

Mi a bökkenő a természetes C-vitamin felhasználásánál?

Első sorban az, hogy iszonyatos mennyiségű alapanyag kell hozzá. Nézzük meg, hogy 1 000 mg C-vitamin mennyi gyümölcsben található.

• citrom, narancs 2,5 kg
• paprika 1,5 kg
• őszibarack 14 kg
• alma 20 kg

 

Hogy lehetne megfizetni egy átlag fizetésből, ezt a C-vitamin mennyiséget, amit így állítanak elő. Sehogy. Nem beszélve arról, hogy egy ilyen természetes közegből kivont C-vitamint rengeteg kémiai anyaggal kell keverni, összerakni, mire abból egy tiszta C-vitamin keletkezik. Sokkal nagyobb lenne a környezet károsító része ennek folyamatnak és nagyon sok nem hétköznapi anyagot kellene felhasználni, ami az ember számára szerethető vegyület.

Ennek ellenére a gyártók előszeretettel tüntetik fel, hogy a termékükbe természetes C-vitamin található. De ez maximum természetazonos. Miért?

Hogyan állítják elő a C-vitamint?

A C-vitamint tulajdonképpen kukorica keményítőből állítják elő, fermentációs lépésen keresztül ami annyit jelent, hogy teljesen természetes anyagból készül a C-vitamin. Sokkal kevesebb kémiai anyag hozzáadásával, sokkal hamarább és sokkal tisztább vegyületet lehet előállítani, mint annak idején amikor Szent-Györgyi Albert a paprikából állította elő a C-vitamint.

Nézzük meg, hogy van –e különbség, amikor természetes vagy szintetikus C-vitamint fogyasztunk.
Végeztek egy vizsgálatot, ahol különböző gyümölcsök fogyasztásával és a szintetikus bevitellel fedezték a C-vitamin szükségletet és megállapították, hogy a vérszint teljes mértékben megegyezik. Egy nagy előnye van a gyümölcsben és zöldségben levő C-vitaminnak, hogy mellette különböző egyéb segítő anyagok pl. bioflavonoidok vannak, amelyek a C-vitamin hatását erősítik. pl. érvédelem szempontjából.

Ezért különböző cégek növényi kivonatokat, (mint pl. csipkebogyó) raktak a C-vitaminba, de nem viccből és nem azért, hogy a természetes benyomást keltsék, hanem, hogy a szintetikus C-vitamin hatékonyságát tudják fokozni vele.
Nézzük meg az egyik legnagyobb hülyeséget, ami rendszeresen felmerül a médiában és az interneten is:

A C-vitamin vesekövet okoz

Fantasztikus riasztás a C-vitamin fogyasztása ellen, nehogy egészségesek legyenek az emberek. Mondják azt, hogy vesekövet okoz a C-vitamin, de felmerül ekkor egy nagy kérdés.

A kecske a maga 14 – 15 000 mg C-vitamin előállításakor vesekőből kellene, hogy legyen. Nem? Erre azt is szokták mondani, hogy a kecske anyagcseréje másképpen működik. De mitől működik másképpen az ember és a kecske veseköve? Semmitől.

Különböző vesekövek vannak, aminek a jelentős része savas közegben oldódik. Így az az enyhén savas közeg, amit a C-vitamin képez a vesében, ezeknek a köveknek a feloldódását jelenti. Mondjuk kalcium – foszfát vagy magnézium – ammónium foszfát kövei, feloldódnak. Van azonban egy érdekes kő, a kalcium –oxalát kő, ami savas közegben is kialakul. Ebben az esetben viszont a C-vitamin megköti a kalciumot, illetve enyhe vízhajtó hatása van a C-vitaminnak, ami által az oxaláttól szabadítja meg a szervezetet. Így ennek a két ion találkozásának valószínűségét csökkenti, tehát nem fokozza a vesekő képződést, hanem csökkenti.

Arról nem is beszélve, hogy különböző húgysav köveknek a képződését abszolút gátolja, így pl. nagyon jó köszvényes megbetegedések ellen, mivel a húgysav kiürülését fokozza. C-vitamin. Több mint 50 000 ember bevonásával 6 éven keresztül végeztek egy vizsgálatot, olyan embereknél, akik veszélyeztetettek vesekőre. 50 -70 éves férfiakról van szó és min 1 500 mg C-vitamint kellett nekik fogyasztani naponta. 6 éven keresztül vizsgálták és megállapították, hogy a vesekő képződés és a C-vitamin fogyasztása között semmilyen összefüggés nincsen.

Szent-Györgyi Albert aki a C-vitaminnal kapcsolatos kutatásaiért kapott Nobel-díjat , aki azt mondta, hogy az üzletek polcain kilogrammos kiszerelésben kellene állnia a C-vitaminnak a liszt a cukor és a só mellett. Szent-Györgyi 8 000 mg is fogyasztott naponta. Túlélt 2 világháborút, 75 évesen tanult meg vízisíelni és 93 éves korában halt meg vesekő nélkül.

Please follow and like us:
error

Comments

comments

Facebook
Facebook
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás