Csak pozitívan

Az optimisták 7 évvel tovább élnek a pesszimistáknál

A közismert példa, hogy valaki félig telinek vagy üresnek látja-e a poharat, jól megmutatja, hogyan tekint az illető az életre - optimistán vagy pesszimistán. Az optimista örül: "de jó, hogy a fele még megvan", a pesszimista viszont kesereg: "nemsokára az összes elfogy". A hozzáállás nagyon fontos, ha az ember egészségéről van szó. Az optimista tovább él, jobban tud koncentrálni a munkahelyén, frissebb a memóriája, kíváncsibb a világ dolgaira, könnyebben barátkozik, több sikerélmény éri a munkájában, és összességében boldogabb az élete. A reményteli, optimista természet jelentősen javítja az ember közérzetét. Az élet nemcsak azért van, hogy túléljük, hanem azért, hogy megéljük.

 

Miért élnek tovább az optimisták?

Az optimista a megoldást keresi, míg a pesszimista problémaközpontú. Ha valamilyen baj vagy kudarc éri, az optimista minden energiájával arra törekszik, hogy lehetne megoldani a problémát, és előrevetíti magának a sikert. Így el tudja kerülni a stresszt, frusztrációt, enerváltságot, illetve a vércukorszint-növekedést, a gyulladásokat, immunrendszer-károsodásokat is. Végeredményben pedig csökkenti a rák és szív- és érrendszeri betegségek esélyét. A pesszimista ezzel szemben panaszkodásra, izgulásra, stresszelésre fordítja jótékony energiáit, amivel gyorsítja a gyulladások kialakulását és a korai öregedést.

 

Kutatások szerint

Egy 5 000 felnőttel végzett kutatás összehasonlította a résztvevők szív- és érrendszeri állapotát optimizmusuk szintjével. Az eredmények egyértelműen arra utaltak, hogy a pozitív életszemléletűek feleakkora valószínűséggel betegedtek meg valamilyen szívbetegségben, mint pesszimista társaik. Ezenfelül az optimistáknak ideálisabb volt a vércukor- és vérzsírszintjük is.

 

Egy másik vizsgálatban több, mint 120 olyan férfi vett részt, akik nemrég estek át az első szívinfarktuson. Nyolc évvel később a 25 legpesszimistább férfi közül 21-en meghaltak, míg a 15 legoptimistább közül mindössze 6-an, 10 idő előtt elhalálozó közül pedig 7 származott a pesszimisták csoportjából.

 

 

Az optimisták tovább élnek a pesszimistáknál, mégpedig - a kutatások szerint - akár 7 évvel!

 

Mi jellemzi az optimista, illetve a pesszimista embert?

Az optimista mindig a megoldást keresi a problémákra.

A pesszimista mindig problémát talál a megoldásban.

 

Az optimista azt mondja: Meg tudom csinálni, ha akarom.

A pesszimista azt mondja: Nem tudom megcsinálni, talán jobb is, ha feladom.

 

Az optimista azt mondja: Igen, nehéz, de lehetséges.

A pesszimista azt mondja: Igen, lehetséges, de túl nehéz.

 

Az optimista azt mondja: De szép idő van, süt a nap!

A pesszimista azt mondja: Ma szép idő van, de holnap...

 

Az optimista megteremti magának a jobb időket.

A pesszimista várja a jobb időket.

 

Lehetek tudatosan optimista? S ha igen, hogyan?

Mindig keress motivációt

A borús gondolatok ellen mindig jó módszer az életszemléletváltás. Senki sem születik pesszimistának, hanem azzá válik.

A boldogtalanság is tanulható, sőt, van, aki egész életében gyakorolja!

 

De az optimizmust, a bizakodó hozzáállást is lehet fejleszteni - bár korántsem egyszerű, ha az ember már hozzászokott bizonyos gondolkodás- és viselkedésmódokhoz. Ahhoz, hogy átléphesd ezeket a rögzült sémákat, eltökéltnek kell lenned. Gondolj a szemléletváltással járó előnyökre (akár 7 évvel hosszabb és egészségesebb élet, több barát, több boldogító, örömteli élmény), és mindjárt könnyebben fog menni a dolog.

 

Első lépés: tekints kívülről önmagadra

Tanulmányozd magad és a reakcióidat; idézd fel, milyen helyzetekben szokott elborítani a pesszimizmus. Halld a saját hangod, amikor az életedet, környezetedet ért csapásokról - bármi dühítőről, idegesítőről, elszomorítóról - nyilatkozol. Vizsgáld meg, hogy mennyi energiát szoktál elpazarolni a problémákra, illetve a lemondásra, miszerint "úgysem oldódnak meg a gondok".

 

Szerezz pozitív élményeket

Próbálj máshogy tekinteni a világra, gondolkodj és cselekedj új stratégiák szerint. Meríts energiát a pozitív élményekből - olyan pillanatokból, amikor hálás vagy valamiért, vagy örülsz valaminek, ami élvezetet okoz. Igen, körülbelül itt kezdődik az optimizmus. 

 

Gondolkodj pozitívan - de csak okosan

A pozitív gondolkodásban fantasztikus erő rejlik. Beszélj pozitív témákról, töltődj fel pozitív tapasztalatokkal. De sose szállj el; ne válj javíthatatlan álmodozóvá, aki irreális célokat kerget. Egy optimista, ugyanakkor realista ember, aki okosan használja a gondolatok erejét, mindig a valóság talaján marad, tisztában van a nehézségekkel, és nem hagyja, hogy legyőzzék. Az optimista korántsem negligálja a problémákat - inkább igyekszik úrrá lenni rajtuk, és lehetőségként tekint rájuk. Az optimista a legjobbat reméli, de azért fel van készülve a legrosszabbra is.

 

Sugározz hálát, örömöt, boldogságot

Tudd, hogy mi az igazán fontos az életedben, és fogadj be mindent, ami jó. Adj hálát az apró örömökért is, ne csak a nagyokért. Így érheted el a "mindennapi boldogság" szintjét. Az optimista ember erre esküszik, s így töltődik fel pozitív energiákkal nap, mint nap.

 

Vedd körül magad pozitív emberkkel

A mondás szerint: "embert barátjáról..." Kerüld a pesszimistákat, akik leszívják az energiádat. Inkább keresd optimisták társaságát; olyanokét, akik erőt demonstrálnak - mert ez az erő terád is átsugározhat. Azután oszt meg a saját energiádat a szeretteiddel, barátaiddal. Mert ebből fog táplálkozni az az életkedv, ami téged és a környezetedet is boldogabbá, egészségesebbé tesz majd.

 

A nevetés a legjobb gyógszer

A humor, a nevetés pusztítja a stresszhormonokat, csökkenti a vérnyomást, és javítja az ember közérzetét. A nevetés megnöveli az endorfinszintet, amitől jobban érezzük magunkat. A stressz elmúlik, a gyulladások visszaszorulnak, az immunrendszer megerősödik és hatékonyabb lesz. Tényleg van valami a régi mondásban: "a nevetés a legjobb gyógyszer". Mindig keltsd elégedett ember benyomását; járj-kelj derűsen, mosollyal az arcodon, mert így teheted boldogabbá az életedet.

 

Fontos a testmozgás

Legyen szó bármilyen mozgásformáról, a fizikai aktivitás elégeti a stresszhormonokat és felszabadítja a dopamint, vagyis a jó közérzet hormonját. Ettől kellemesebben fogja érezni magát az ember, és könnyebben adja át magát a pozitív gondolatoknak. 

 

Légy nagylelkű másokkal

A szíve mélyén mindenki nagylelkű, s jobban szeretünk adni, mint kapni. Mindig hagyj időt és energiát a jótékonyságra. Ha képes vagy segítő kezet nyújtani egy rászorulónak, ha igazi barátként tudsz viselkedni másokkal, akkor renegeteg pozitív élmény fog érni életed során. De legalább ilyen fontos, hogy ugyanúgy tudj örülni mások sikerének is, ahogy a sajátodnak.

Please follow and like us:
error

Comments

comments

Facebook
Facebook
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás