Kollagén

Kollagén – a legfontosabb fehérje

Sajnos szervezetünk, 25 éves kor után egyre kevesebb kollagént termel, ami 50-60 éveseknél teljesen leáll. Ekkor már megjelenhetnek az öregedés jelei is ráncok formájában. Ezért ebben a korban még több jelentősége van kollagénnel feltölteni a szervezetet.

A kollagén a testben előforduló fehérjék összességének 30%-át teszi ki, ami által a legfontosabb fehérjének is nevezhetjük.  Támogatja a kötőszövetek struktúráját, a mozgáshoz szilárd vázat biztosít és a külső védelmet szolgálja.

A kollagén legfőbb feladata, ha lehet így fogalmazni, a szöveteknek az elasztikusságának biztosítása, ízületek és egyéb szervek védelme. Fontos szerepet játszik a bőr rugalmasságának megtartásában amivel szép megjelenést biztosít. Továbbá szüksége van a kollagénre a hajunknak és körmünknek, mert hiánya esetében töredezni kezd és kifakul.

A kollagén olyan mint a ragasztó, mert összetartja a csontvázat a lágy szövettel, az  izmokat, a bőr kötőszöveteit, porcokat, az inakat, szalagokat.

Mennyi kollagént érdemes fogyasztani

18-30 éves korig: 5 gr kollagén / nap
31-50 éves korig:  10 gr kollagén / nap
50 éves kor felett: 15 gr kollagén / nap

Több féle kollagénnel lehet találkozni a piacon.

Megtaláltuk a legjobb ár-érték arányú készítményt hidrolizált kollagén por formájában, 1 000 g kiszerelésbeb bővebben itt>>>>

 

Facebook
Facebook
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram