stroke, szívinfarktus, vitaminok, molekuláris hidrogén

Könnyen áttekinthető tippek a szív egészségének megőrzésére,

Az alábbiakban egy könnyen áttekinthető ellenőrző lista olvasható, amelyek szakemberek megfigyelése alapján van összeállítva. Ha a programot elszeretné kezdeni követni, konzultálja meg orvosával és táplálkozási szakértővel a táplálék-kiegészítők adagolásáról, mert az nagyban függ az egyéni szükséglettől.

 

Egészséges emberek és minden szívbeteg figyelmébe


    • Tartsa testsúlyát a normális tartományban. Az ideális testsúly meghatározásához ne a testtömeg indexet (BMI) vegye figyelembe, mert az nagyon hozzávetőleges és pontatlan és semmi köze sincsen a szív egészségéhez.

    • Ne dohányozzon

    • Kövesse a mediterrán étrendet, amelyben sok a gyümölcs, a zöldség és az olívaolaj. A hús inkább ínyenc falat, nem központi elem.

    • Kerülje a magas glikémiás indexű élelmiszereket, mint a fehér lisztből készült pékárukat, tésztákat, a burgonyát, a cukros rágcsálnivalókat, süteményeket és tortákat.

  • Fogyasszon sok halat, de figyeljen arra, hogy káros szennyező vegyületeket ( higany, dioxin) nem tartalmazókat válasszon. Kerülje az Északi –tengerből a mély vizekből é s a halgazdaságokból származó halakat.

  • Fogyasszon szezonális, teljes értékű helyben termesztett feldolgozatlan élelmiszert. Használjon hagyományos főzési módszert.

  • Fogyasszon annyi bio-tojást, amennyit szeretne.

  • Fogyasszon zöldségeket, pl jól néhány órán keresztül megfőzött lencsét, babot.

  • Kerüljön mindenféle hidrogénezett margarint és hidrogénezett olajat, de a telített zsírsav fogyasztását ne korlátozza.

  • Végezzen rendszeres testedzést, ideális esetben napi 20 percen keresztül.

  • Omega-3 zsírsavakban gazdag élelmiszereket és táplálék-kiegészítőket fogyasszon. A táplálék-kiegészítők ajánlott napi adagja 1 000 – 1 500 mg halból vagy lenmagból származó omega-3 zsírsav.

  • Igyon mértékletesen vörösbort, napi 1-2 pohár vörösbor védőhatásúnak tűnik ( ha várandós, természetesen ne fogyasszon alkoholt )

  • Igyon rendszeresen zöld teát.

  • Egyen naponta 1-2 kocka étcsokoládét.

  • Uzsonnára egyen szív egészségét elősegítő magvakat. Pl. diót, pekándiót, mandulát.

  • Időnként böjtöljön.

  • Soha ne fogyasszon homogenizált, vagy zsírszegény tejtermékeket.

  • Szedjen megbízható gyártótól származó jó minőségű multivitamin,- ásványi anyag táplálék-kiegészítőket.

  • Gondoskodjon a megfelelő B1- (50 mg/nap) B3 – vitamin (50 mg/nap) (a folát (B9) legalább ilyen fontos, hiánya fokozza a vérrögképződés kockázatát.

  • Vegyen magához elegendő antioxidáns-vitamint: molkuláris hidrogén H2, napi 1-2mg, A-vitamin (25 000 NE béta-karotin vagy 10 000 NE retinol), C-vitamin, ( naponta 1 000-3 000 mg vagy több) E-vitamin (naponta 600 NE tokotrienolok formájában: az E-vitamin 8 vegyületből áll, ebből 4 tokoferol, 4 tokotrienol. Fontos, hogy mind a 8 összetevő szerepeljen az E-vitaminban.

  • szedjen Cinket 10 -15 mg/nap és szelént 200 μg/nap

  • szedjen naponta krómot 100 μg és magnéziumot 200-600 mg.

  • Szedjen egyéb szív egészség elősegítő táplálék-kiegészítőt CoQ10 ( 60 -100 mg naponta, vagy szakértő felügyelete mellett, nagyobb mennyiséget is) és L-karnitint 250 – 750 mg/nap

  • D-vitamin, napi 15 perc napvédő szer nélküli napozás, vagy 1 000 NE D-vitamin táplálék-kiegészítő formájában. Fontos még a K2-vitamin szedése is, legalább 100 μg/nap , mert a D-vitami hatására felszívódó kalciumot ez fogja a csontokba építeni és az erekben való lerakódást megakadályozni.

  • Szedjen jó minőségű probiotikumokat. (a jó minőségűeket hűtőben kell tartani. )

  • Aludjon 7 órát éjszaka, ami a szív szempontjából az optimális időtartam.

  • Végezzen rendszeres relaxációs gyakorlatokat ( transzcendentális meditáció, biofeedback, meditáció ) ,mert ezekről kimutatták, hogy csökkentik a vérnyomást és nyugtatják a szívet.

  • Élvezze az életet. Váltson munkahelyet, vagy váltson életének azon részein, amelyekkel nem elégedett.

  • Tanuljon meg úgy élni, ne szigetelődjön el a saját érzéseitől, más emberektől vagy egy felsőbb hatalomtól. Szerezzen barátokat, fejezze ki az érzelmeit, gondoskodjon egy társállatról, imádkozzon, vagy találja meg a saját egyéni spirituális hitét, mert ezek életmentőek lehetnek.

  • Szeressen másokat és legyenek, akik önt szeretik.

 

Please follow and like us:

Comments

comments

YouTube
Instagram